X

 
     
  b4mb1n0 "Simson & Tuning" oldala
     
 
  Simson Történet
Extrák
  Robbantott blokkok
  Kapcsolási rajzok
Garléria
  Saját mocim
  Tuning
Linkek
  Simsomos Linkek
  Tuning Linkek
Modellek
  Simson SR-1
  Simson AWO 425 Sport
  Simson GS 125 Enduro
  Simson AWO 425 Tuaren
  Simson SR50-1
  Simson KR 50
  Simson KR51-1 Schwalbe
  Simson KR51-2 Schwalbe
  Simson S 50B
  Simson S 50N
  Simson S 51B 1-3-H
  Simson S 51B 1-4-H
  Simson S 51N
  Simson S 51C
  Simson SC-25-50-80 Scrambler
  Simson SD-50 Albatros (Albators Pick-Up)
  Simson SL-1 Mofa
  Simson Spatz (New)
  Simson Sperber (New)
  Simson SR-2
  Simson SR-2e
  Simson SR4-4 (HABICHT)
  Simson SR4-3 (SPERBER)
  Simson SR4-2 (STAR)
  Simson SR4-1 (SPATZ)
  Simson TS 25-50-80 Touring Sport
  Simson AT-50
  Típusleírás és Adattábla
Típusleírás:

AWO 425 (Awtowelo, 4 ütem, 250 cm3).

1947 márciusában a megszálló szovjet hatalom a suhli gyárat az SAG (Szovjet Részvénytársaság) Awtowelo Moszkva nevű cég weimari kirendeltségébe olvasztotta be, és 1948-ban elrendelték egy középkategóriás motorkerékpár kifejlesztését.

1949 júliusában mutatták be az első három AWO 425 kísérleti mintadarabot, motorjuk Helmut Pilz és Ewald Dähn mérnökök alkotása; felülszelepelt, oldalt vezérelt (ohv) konstrukció.

1950. december 21-én futott le a szerelőszalagról az ezredik piros tankos, egyébként feketére festett gép, amelyet, akárcsak elődeit, vasúton szállították a sztálini birodalomba háborús jóvátételként.
1951-től először csak a német állami hatóságok használatában, majd az utcákon is egyre gyakrabban lehetett találkozni a motorkerékpárral.
Kívánságra az AWO-t gyárilag Stoye oldalkocsival lehetett rendelni.
A konstrukciót állandóan továbbfejlesztették, így a például teleszkópvilla 1952-ben hidraulikus csillapítást kapott, a kipufogó 1954-ben szivar formájú lett, és módosították a sebességváltót is.

1952. május 1-jén a Szovjetunió átadta a Simson gyárat az NDK-nak, ahol először VEB IFA Werk Simson, majd VEB Fahrzeug- und Gerätewerk Simson Suhl néven működött.
1955 végén mutatták be az AWO 425 S típust.
A régi AWO 425 megkülönböztetésül a T jelölést (Touren) kapta, s teljesítménye 12 LE maradt.

1955-ben Suhlban a mopedgyártás bevezetésével Simson 425 T-re változott a típusjelölés, de az NDK-beli motorosok körében a suhli négyüteműek mindig AWO-k maradtak.


Tipus adattábla:

Motortípus: Álló egyhengeres
Működési elv: Négyütemű (ohv)
Legnagyobb teljesítmény: 12 Le / 5500 rpm
Legnagyobb forgató nyomaték: -
Tüzelőanyagfogyasztás: 3,3 l / 100 km
Hengerfurat: 68 mm
Dugattyűlöket: 68 mm
Lökettérfogat: 247 ccm
Kompresszióviszony: 6,7:1
Kenés: Körkeringetéses karteres olajozás
Hűtés: Léghűtés
Gyújtási ídőpont: 28fok (főtengelyen)
Gyújtógyertya: Isolator MC 10-14 / 225
Gyújtógyertya hézag: 0,4 mm
Porlasztó típus: BVF N22-2 (22mm torokátmérő)
Üresjárási levegőcsavar: 3-4 ford nyitva
Tűhelyzet: 4. slitz
Légszűrő: Nedves légszűrő
Tengelykapcsoló: Száraz, egytárcsás
Kapcsolómű kivitele: Fogaskerék meghajtás
Fokozatok száma: 4
Hajtólánc: KARDÁNHAJTÁS!
Abroncsozás: 2,15 x B18
Abroncs levegőnyomása elöl: 1,6 bar
Abroncs levegőnyomása hátul: 2,0-2,2 bar
Rugózás elől: Teleszkópvilla
Rugózás hátul: Lengővilla teleszkóprugóval
Csillapítás elöl: Hidraulikus
Csillapítás hátul: Hidraulikus
Tüzelőanyagtartály űrtartalma: 16 l (2 l tartalék)
Olajmennyiség a hajtóműben: 1,1 l
Olajfajta: Minőségi olaj
Olajmennyiség a teleszkópvillában: 7,5 dl
Olajfajta: Lökésgátló olaj
Üressúly: 156 kg
Hasznossúly: 320 kg
Legnagyobb megengedett sebesség: 103 km/h
Ülőhelyek száma: 2
Legkisebb fordulókörátmérő: -

Galéria