X

 
     
  b4mb1n0 "Simson & Tuning" oldala
     
 
  Simson Történet
Extrák
  Robbantott blokkok
  Kapcsolási rajzok
Garléria
  Saját mocim
  Tuning
Linkek
  Simsomos Linkek
  Tuning Linkek
Modellek
  Simson SR-1
  Simson AWO 425 Sport
  Simson GS 125 Enduro
  Simson AWO 425 Tuaren
  Simson SR50-1
  Simson KR 50
  Simson KR51-1 Schwalbe
  Simson KR51-2 Schwalbe
  Simson S 50B
  Simson S 50N
  Simson S 51B 1-3-H
  Simson S 51B 1-4-H
  Simson S 51N
  Simson S 51C
  Simson SC-25-50-80 Scrambler
  Simson SD-50 Albatros (Albators Pick-Up)
  Simson SL-1 Mofa
  Simson Spatz (New)
  Simson Sperber (New)
  Simson SR-2
  Simson SR-2e
  Simson SR4-4 (HABICHT)
  Simson SR4-3 (SPERBER)
  Simson SR4-2 (STAR)
  Simson SR4-1 (SPATZ)
  Simson TS 25-50-80 Touring Sport
  Simson AT-50
  Típusleírás és Adattábla
Típuleírás:

AWO 425 (Awtowelo, 4 ütem, 250 cm3).

1947 márciusában a megszálló szovjet hatalom a suhli gyárat az SAG (Szovjet Részvénytársaság) Awtowelo Moszkva nevű cég weimari kirendeltségébe olvasztotta be, és 1948-ban elrendelték egy középkategóriás motorkerékpár kifejlesztését.

1949 júliusában mutatták be az első három AWO 425 kísérleti mintadarabot, motorjuk Helmut Pilz és Ewald Dähn mérnökök alkotása; felülszelepelt, oldalt vezérelt (ohv) konstrukció.

1955 végén jelent meg az AWO 425 S típust. Az S betű a sportváltozatot jelölte, ami egy teljesen új futómű-konstrukciót és tetszetősebb vonalvezetést takart. A motor és a kardánhajtás szinte változatlan maradt, a henger és a hengerfej átdolgozása és a 25 mm-es karburátor alkalmazása azonban lehetővé tette a teljesítmény 14 lóerőre emelését.
Kétféle üléssel kínálták, egy elég különös alakú duplanyereggel, és a sokkal csinosabb, vékony húzórugókkal és laticelbetéttel kényelmessé tett osztott üléssel, melyek közül az utóbbi egész a gyártás befejezéséig megmaradt. Az exportváltozat új fényezést és az üzemanyag-tartályon krómbetétet kapott.
A dugattyú és a henger teljesen új kialakításával az S típus teljesítményét 1961 tavaszán 15,5 lóerőre emelték.

Az 1961-es döntés, miszerint a mopedgyártás javára le kell állítani a négyüteműek készítését, az NDK gépjármű-történelmének egyik sötét fejezete volt. 1962 januárjáig, a gyártás utolsó hónapjáig mintegy 209 ezer AWO hagyta el a suhli Simson-gyárat.


Típus adattábla:

Motortípus: Álló egyhengeres
Működési elv: Négyütemű (ohv)
Legnagyobb teljesítmény: 14-15,5 Le / 6300 rpm
Legnagyobb forgató nyomaték: -
Tüzelőanyagfogyasztás: 3,7 l / 100 km
Hengerfurat: 68 mm
Dugattyűlöket: 68 mm
Lökettérfogat: 247 ccm
Kompresszióviszony: 7,2:1
Kenés: Körkeringetéses karteres olajozás
Hűtés: Léghűtés
Gyújtási ídőpont: 28fok (főtengelyen)
Gyújtógyertya: Isolator MC 10-14 / 240
Gyújtógyertya hézag: 0,4 mm
Porlasztó típus: BVF N261-1 (25,5mm torokátmérő)
Üresjárási levegőcsavar: 3-4 ford nyitva
Tűhelyzet: 4. slitz
Légszűrő: Nedves légszűrő
Tengelykapcsoló: Száraz, egytárcsás
Kapcsolómű kivitele: Fogaskerék meghajtás
Fokozatok száma: 4
Hajtólánc: KARDÁNHAJTÁS!
Abroncsozás: 2,15 x B18
Abroncs levegőnyomása elöl: 1,6 bar
Abroncs levegőnyomása hátul: 2,0-2,2 bar
Rugózás elől: Teleszkópvilla
Rugózás hátul: Lengővilla teleszkóprugóval
Csillapítás elöl: Hidraulikus
Csillapítás hátul: Hidraulikus
Tüzelőanyagtartály űrtartalma: 16 l (2 l tartalék)
Olajmennyiség a hajtóműben: 1,1 l
Olajfajta: Minőségi olaj
Olajmennyiség a teleszkópvillában: 7,5 dl
Olajfajta: Lökésgátló olaj
Üressúly: 156 kg
Hasznossúly: 320 kg
Legnagyobb megengedett sebesség: 110 km/h
Ülőhelyek száma: 2
Legkisebb fordulókörátmérő: -

Galéria