X

 
     
  b4mb1n0 "Simson & Tuning" oldala
     
 
  Simson Történet
Extrák
  Robbantott blokkok
  Kapcsolási rajzok
Garléria
  Saját mocim
  Tuning
Linkek
  Simsomos Linkek
  Tuning Linkek
Modellek
  Simson SR-1
  Simson AWO 425 Sport
  Simson GS 125 Enduro
  Simson AWO 425 Tuaren
  Simson SR50-1
  Simson KR 50
  Simson KR51-1 Schwalbe
  Simson KR51-2 Schwalbe
  Simson S 50B
  Simson S 50N
  Simson S 51B 1-3-H
  Simson S 51B 1-4-H
  Simson S 51N
  Simson S 51C
  Simson SC-25-50-80 Scrambler
  Simson SD-50 Albatros (Albators Pick-Up)
  Simson SL-1 Mofa
  Simson Spatz (New)
  Simson Sperber (New)
  Simson SR-2
  Simson SR-2e
  Simson SR4-4 (HABICHT)
  Simson SR4-3 (SPERBER)
  Simson SR4-2 (STAR)
  Simson SR4-1 (SPATZ)
  Simson TS 25-50-80 Touring Sport
  Simson AT-50
  A Suhli Járműmúzeumban a prototípusok és a versenymotorok mellett szerényen húzodtak meg a viszonylag nagy sorozatban előállított modellek, ezekből szemezgettem egy csokorra valót.
Kevesen tudják, hogy Simson néven elég nagy példányban gyártottak kerékpárokat i
A II. világháború után az egyik legnagyobb meglepetés 1951-ben a Stoye oldalkocsis AWO 425.
A korai pirostankos 425-ös mellett szép sorban fekete és az AWO Sport 1956-ból.
Az első AWO Sportok egymás mellett. A fekete volt a leggyakoribb az NDK-ban is.
Stoye Elastik és Simson Sport fogat, jól látszik az alumíniumon a pikkelyezés, idegen az oldalkocsi első helyzetjelzője.
Simson Eskorte a 350-es NDk-s kormányzati kísérőmotor teljes felszereltséggel.
Így indult a mopedgyártás 1955-ben, ezzel a korai SR1-essel.
Egy 1957-es SR1, felismerhető a burkolt karburátoról és a betétes sárvédőkről.
Az SR2E különféle exportváltozatai nálunk kevésbé ismertek.
Az első SR2E-k egyike
Két hasonló, mégis más KR50-es az 1960-as évek elejéről.
A méltó utód, a Schwalbe többféle változata, gazdag felszereltséggel.
A jól ismert Starból egy világot járt példányt állítottak ki, csomagokkal kiegészítve.
Talán még újkorában sem volt ilyen ragyogó a nálunk szinte ismeretlen Spatz, ami az SR2E igazi utódja. Itt éppen egy köztes berugós, de még az SR2 blokkos verzió látható.
A leggyorsabb SR4-es a Sperber, az NDK-ban a kék szín dominált.
A gyárilag 4 sebességes "Star deluxe" a Habicht minden részletébe betekintést enged.
Az egyik legkevésbé sikeres Simson a Mofa SL1S az egyik sarokba volt kiállítva
Az S50-es sorozatból csak ez az S50B volt látható, de ez is már a trafós gyujtású volt.
Az enduro tervek mellett megbújt az 1.000.000. S51-es, a méregzöld Electronic.
A modernizált Schwalbe az S51-es motoros KR51/2-re nem szenteltek elég figyelmet, mert a típustábláján a KR51/1 felirat szerepelt. Pedig kevés már az ilyen állapotú fecske. Háttérben az SR50-es, az utód; többféle felszereltséggel.
A legkörnyezetbarátabb Simson, az elektromos meghajtású gamma 1.
Az egyik legritkább S53, az alapmodell az N verzió (ugyan B-nek tüntették fel az ismertetőben)
Teljes alumínium kerék, tárcsafék, piros szín, fekete blokk, ez csak az S53CX lehet.
Íme a Sperberem kistestvére a Sperber 50 Basic.
Itt pedig a nagytastvér az 5 sebességes központi hátsó rugózású Sperber MS.
Elérte a németeket is a hagyományos robogódivat. Azért a 12-es kerekekhez ragaszkodtak a tervezők. Jól áll a sárga szín az SRA 50-esnek.
A kilencvenes évek végén próbálkoztak a egy első ránézésre igen furcsa robogóval a Spatz-cal is, elég keveset utdtak eladni belőle.
Akkor lássuk a modernebb és egyben az utolsó Simsonokat is, a 125-ős supermotot és a sportmotort. Sajnos elég drágán adták ezeket a tetszetős 125-ösöket, így itthon nemigen vettek belőle, de már az e-bayen hozzá lehet jutni emberi áron egy-egy példányhoz. A supermotot egyébként a francia HRD cégnél építették.