X
     
 
 
     
A magyar mez?gazdasági repülés géptípusai
An-2 Fotók
Z-37 Cmelak
Z-137T Agroturbo
KA-26 Kamov
PZL-101 Gawron
Cessna C-188
M-18 Dromader
Piper Pa-25 Pawnee
PA-36 Brave
Aerospatiale Alouette II
Mil Mi-2
A magyar mezőgazdasági repülés géptípusai
PZL-106 Kruk
Polikarpov Po-2 ( CSS-13)
L-60 Brigadyr
Bell-206 Jet Ranger
Érdekességek
Egyéb mezőgazdasági típusok
Mezőgazdasági berendezések, szórófejek
Mezőgazdasági repülés népszerűsítése
Kik repülik ezeket a gépeket és hol találod meg ?ket?
Videók
Repterek
Aktuális állapotok!
Kik repülik ezeket a gépeket és hol találod meg őket?
Mezőgazdasági repülés
Milyen céllal hoztam létre ezt az oldalt, hol találhatsz még hasonló oldalt?
Linkek
Home
Elérhetőség
 
 
  "A lengyel és az amerikai mez?gazdaságirepül?gép-gyártás közös eredményének tekinthet? az M?18 (Dromader) típus. Az amerikai Rockwell International jól ismert mez?gazdasági repül?gépének, a Thrush Commandernek szárnypaneljeit, vegyszertartály-elhelyezését és más, alapvet?en fontos szerkezeti elemeit egyesítették az An?2 gépen bevált AS?62 hajtóm?vel.
A tervezés során különös figyelmet fordítottak a repül?gép-vezet? biztonságára. A m?anyag vegyszertartályt a hajtóm? és a kabin közé helyezték el, az ütközési er?t felfogó zónába. A kabint úgy méretezték, hogy ütközés esetén 40 g lassulásig biztosítani tudja a repül?gép-vezet? védelmét. Az együléses kabint ugyanakkor magasan a törzs fölé helyezték, így jó kilátást nyújt a pilótának. Az alsószárnyas repül?gép tiszta fémépítés?. A merev, nem behúzható futóm?vek olaj-leveg?s rugóstaggal rendelkeznek.

Azokat a szerkezeti elemeket, amelyek a vegyszerrel érintkeznek, m?anyag bevonattal látták el, illetve rozsdamentes acélból készítették. Könnyen leszerelhet? burkolatok teszik lehet?vé a törzsrács vizsgálatát, valamint a lerakódott vegyszerek eltávolítását.

A lengyel PZL-Mielec gyár speciális mez?gazdasági célú M?18 gépe 1976-ban repült el?ször. Hazánk 1979-ben vásárolta az els? két darabot. A CIBA-GEIGY szakembereivel közös, minden részletre kiterjed? alapbemérés után, 1981-ben álltak munkába. A repül?gép speciális jellegénél és építésénél fogva az An?2-vel megegyez? hajtóm?-teljesítménye mellett nagyobb hasznos terhelhet?séggel rendelkezik, ebb?l ered?en területteljesítménye is magasabb. Jelenleg a vállalkozások 8 db-ot üzemeltetnek ebb?l a típusból."

Szász Á-Varga L: Mez?gazdasági repülés c. könyvéb?l

Galéria

OK-???, Budaörs, M-18

OK-???, Budaörs, M-18

OK-???, Budaörs, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVB, Mezőhegyes, M-18

HA-MVB, Mezőhegyes, M-18

HA-MTY, Mezőhegyes, M-18

HA-MTY, Mezőhegyes, M-18

HA-MTY, Mezőhegyes, M-18

HA-MVB, Mezőhegyes, M-18

HA-MTY, Mezőhegyes, M-18

HA-MTY, Mezőhegyes, M-18

HA-MTY, Mezőhegyes, M-18

HA-MVB, Mezőhegyes, M-18

HA-MVB, Mezőhegyes, M-18

HA-MVB, Mezőhegyes, M-18

HA-MVB, Mezőhegyes, M-18

HA-MVB, Mezőhegyes, M-18

HA-MTY, Mezőhegyes, M-18

HA-MTB, a Magyar Mezőgazdaság címlapfotója, M-18

HA-MTY, Mezőhegyes, M-18, Szabó Ákos fotója

HA-MTY, Mezőhegyes, M-18, Szabó Ákos fotója

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MTY, Mezőhegyes, M-18, Lev fotója

HA-MVB, Mezőhegyes, M-18, Lev fotója

HA-MVB, Mezőhegyes, M-18, Lev fotója

HA-MVB, Mezőhegyes, M-18, Lev fotója

HA-MUI,Mezőhegyes, M-18, Lev fotója

HA-MUI, Mezőhegyes, M-18, Lev fotója

HA-MTY, Mezőhegyes, M-18, Lev fotója

HA-MTG,Dunaújváros,Groszi fotója

HA-MTG,Dunaújváros,Groszi fotója

HA-MTY,Mezőhegyes, Szabó Ákos fotója

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18

HA-MVA, Tiszasüly, M-18